המהפכה השקטה בעולם הגיוס: איך חברות מובילות חוסכות עשרות אחוזים באיתור עובדים חדשים

המהפכה השקטה בעולם הגיוס: איך חברות מובילות חוסכות עשרות אחוזים באיתור עובדים חדשים

בעולם שבו הקרב על עובדים איכותיים הופך מורכב יותר מיום ליום, מחלקות משאבי אנוש תמיד מחפשות לשכלל ולייעל את תהליכי הגיוס. בעוד ששיטות מסורתיות כמו חברות השמה ופרסום משרות ממשיכות למלא תפקיד משמעותי במאמצים אלה, הן מתחילות להיראות מיושנות ויקרות מדי בעידן שבו טכנולוגיה וחדשנות יכולות לאפשר פתרונות מתקדמים ולא קונבנציונליים.

"המודל המסורתי של חברות השמה, שבו משלמים אחוזים נכבדים מהשכר על כל עובד שמגויס, מעמיד אתגרים משמעותיים בפני ארגונים", מסביר משה ראובני, שותף מנהל ב-Muzza ומי ששימש בעבר משנה למנכ"ל קבוצת מעריב. "מעבר לעלויות הגבוהות, השיטה הזו מקשה על החברה לוודא שהעובדים שהיא מגייסת דרך גורם צד שלישי הם המתאימים והרלוונטיים ביותר".

Muzza, שהוקמה ב-2009, פיתחה מודל ייחודי המאפשר לארגונים להרחיב משמעותית את היקף הפניות שהם מקבלים ללא סיכון מצידם. במקום להסתמך על מודעות דרושים סטנדרטיות או על מתווכים, החברות עוברות למודל חדשני שבו משלמים רק בעבור פניות של מועמדים מתאימים.

איך זה עובד בפועל?

התהליך מתחיל בבניית אסטרטגיית תוכן מותאמת אישית לחברה המגייסת –  וחשוב להדגיש שהשלב הזה אינו כרוך בתשלום מצד החברה המגייסת. צוות המומחים של Muzza מגיע לחברה, מבצע צילומים איכותיים ומפתח סדרת תכנים שמספרים את הסיפור האמיתי שלה. זה כולל בין היתר ראיונות מעמיקים עם עובדים קיימים, תיעוד התרבות הארגונית והאווירה בחברה, הצגת מסלולי התפתחות וסיפורי הצלחה וכן חשיפת היתרונות הייחודיים של העבודה.

"המפתח להצלחה טמון בשילוב של טכנולוגיה מתקדמת עם הבנה מעמיקה של צרכי השוק", מסביר ראובני. "המערכת שפיתחנו מבטיחה שהלקוחות שלנו משלמים רק על פניות של מועמדים שבאמת מתאימים לדרישות שלהם". המערכת מותאמת באופן אישי לכל חברה ויכולה לכלול שאלוני סינון מותאמים אישית לכל תפקיד, בדיקת התאמה ראשונית לדרישות המשרה וניתוח אוטומטי של קורות חיים.

מהם היתרונות המרכזיים של השיטה החדשה?

חיסכון משמעותי בעלויות – במקום לשלם אחוזים גבוהים מהשכר או עמלות קבועות לחברות השמה, משלמים סכום חד-פעמי נמוך משמעותית רק עבור פניות של מועמדים שבאמת מתאימים לארגון. העלות הסופית לכל מועמד פוטנציאלי יכולה לנוע בין עשרות למאות שקלים בודדים, כתלות בתחום העיסוק וזהו התשלום היחיד בכל התהליך. כאמור, השירות אינו כרוך בתשלום נוסף על תכנים כמו כתבות, סרטונים וחומרי פרסום נוספים שמופקים במסגרת הקמפיין.

זרם קבוע של מועמדים איכותיים – במקום קמפיינים זמניים שמייצרים פניות לזמן קצוב, השיטה הזאת מבטיחה זרם יציב ומתמשך של מועמדים מתאימים. כל הנכסים הדיגיטליים – החל מכתבות תוכן ועד סרטוני וידאו — נשארים פעילים לאורך זמן ומייצרים ערך מתמשך.

שיפור משמעותי של מיתוג המעסיק – התכנים שמופקים במסגרת השירות מסייעים בבניית תדמית חיובית ואותנטית של החברה. זה לא רק מושך מועמדים מתאימים יותר, אלא גם מסייע בשימור עובדים קיימים ובחיזוק המותג הארגוני בשוק העבודה.

גמישות מלאה בהגדרת הקריטריונים – הארגון שולט באופן מלא בהגדרת הפרמטרים למועמד "תקין" שעליו הוא משלם. אפשר גם לשנות ולעדכן את הקריטריונים בכל עת, בהתאם לצרכים המשתנים, בלי להתחייב לתקופת התקשרות ארוכה או לתשלומים קבועים.

עלויות ברורות ושקופות – בניגוד למודל המסורתי, שבו התשלום על כל עובד יכול להיות גבוה ולא צפוי, כאן המעסיק יודע בדיוק על מה הוא משלם. התשלום מתבצע רק בעבור מועמדים שמגיעים אליו ועומדים בקריטריונים שהוגדרו מראש, ללא תשלום נוסף במקרה של העסקה. המועמדים האלו גם נכנסים למאגר החברה ויכולים לשמש גם בתהליכי גיוס עתידיים.

למי מתאים מודל הגיוס החדשני?

"המודל מתאים במיוחד לחברות שצריכות לבצע תהליכי גיוס מתמשכים ומחפשות באופן קבוע עובדים חדשים", מציין ראובני. כך, במקום לנהל בכל פעם קמפיינים נקודתיים, הן יכולות ליצור מערכת גיוס מתמשכת ויעילה. זה מתאים גם לחברות עם תקציב גיוס גבוה, שמשקיעות סכומים משמעותיים באיתור עובדים ומחפשות דרכים לצמצם את ההוצאה הזו, תוך שמירה על איכות המועמדים. נדגיש כי במסגרת התוכנית, Muzza מציעה פיילוט לבדיקת התאמה ראשונית ללא התחייבות וניתן להפסיק את התהליך בכל שלב.

שיטת הגיוס החדשנית הזאת מייצגת במידה רבה את העתיד של גיוס עובדים – שילוב של טכנולוגיה מתקדמת, תוכן איכותי ומיתוג מעסיק אפקטיבי. לארגונים שרוצים להישאר תחרותיים בשוק העבודה המודרני, זו כבר לא שאלה של "אם" אלא של "מתי" לאמץ את הגישה שמבטיחה תוצאות טובות יותר בעלויות נמוכות משמעותית.

רוצים לחסוך בעלויות גיוס ולקבל זרם קבוע של מועמדים איכותיים? השאירו פרטים עכשיו ותתחילו לגייס עובדים מתאימים בדיוק לצרכים שלכם – בלי סיכון ובלי התחייבות!

כל מה שחם במדיה!

רוצים גם כתבה אצלנו?! תשאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם